0

برنامه لاغری با یوگا، تناسب اندام و ذهن زیبا

برنامه لاغری با یوگا، تناسب اندام و ذهن زیبا

فهرست عناوین

دوست دارید بدانید یوگا چقدر قدمت دارد؟ محققان معتقدند یوگا به بیش از هزار سال پیش بازمی‌گردد. علاوه بر همه فوایدی که ورزش یوگا دارد، لاغری با یوگا یکی دیگر از مزایای این ورزش است.

مطالبی که در این مقاله می‌خوانید:

    • لاغری با یوگا، آیا این ورزش برای کاهش وزن خوب است؟
    • آساناهای یوگا برای کاهش وزن
    • رژیم لاغری با یوگا، کدام حرکات یوگا موثرند؟
    • حالت پلانک
    • ژست جنگجو
    • تریکوناسانا Trikonasana
    • ژست سگ رو به پایین
    • سارونگاسانا یا حالت ایستادن روی شانه
    • حالت پل
    • حرکت صندلی پیچ‌خورده
    • حالت کمان
    • حالت سلام بر خورشید
    • لاغری سریع با حرکات یوگا، حرکات قدرتمند برای کاهش وزن
    • سئوالات متداول درباره لاغری با یوگا
    • خلاصه درباره لاغری با یوگا

ورزش یوگا دارای 5 اصل اساسی است که در ادامه به معرفی و بررسی این 5 اصل میپردازیم.

مزایا ورزش یوگا در سلامتی و تناسب اندام

تاثیر ورزش یوگا در لاغری و کاهش وزن سریع و بهبود ذهن چقدر است؟

برخی از کارشناسان بر این باورند که ورزش یوگا به تنهایی باعث کاهش وزن نمی‌شود. جای تعجب هم ندارد. شما در کنار هر روش دیگر باید رژیم‌های غذایی مناسب را هم دنبال کنید. یوگا هم وقتی با تغذیه سالم ترکیب شود، می‌تواند به کاهش وزن و حفظ سلامت ذهن و بدن کمک کند.
یوگا، ذهن‌آگاهی و نحوه ارتباط شما با بدنتان را افزایش می‌دهد. کاهش وزن در این ورزش هم دو جنبه مهم دارد: تغذیه سالم و ورزش. ورزش یوگا فقط انجام حرکات ورزشی نیست، بلکه مزایای بیشتری را به شما ارائه می‌کند که عبارتند از:

    • افزایش انعطاف‌پذیری بدن
    • بهبود تنفس
    • بهبود انرژی و نشاط
    • متابولیسم متعادل
    • بهبود سلامت ورزشی
    • افزایش حجم عضلانی
    • بهبود سلامت قلب
    • کاهش وزن
    • مدیریت استرس

استرس تاثیر مخربی بر بدن و ذهن شما دارد که می‌تواند به شکل درد، اضطراب، بی‌خوابی و ناتوانی در تمرکز را ظاهر شود. خوب است بدانید که اغلب اوقات، استرس عامل اصلی افزایش وزن است. حرکات یوگا می‌تواند به شما در مقابله با استرس کمک کند.

لاغری با یوگا و تاثیر ورزش یوگا در لاغری و کاهش وزن سریع و بهبود ذهن

تاثیر آساناهای ورزش یوگا در کاهش وزن و تناسب اندام

یوگا همیشه باعث کاهش وزن نمی‌شود چون بسیاری از حرکات آن ساده هستند. حرکت‌های یوگا بیشتر بر ایجاد انعطاف‌پذیری بدن، بهبود تمرکز و شکل‌دهی عضلات تمرکز دارند. هنگامی که بدن شما به این حرکات عادت کرد، می‌توانید حرکاتی را که برای کاهش وزن مفید است، شروع کنید.
این موضوع را هم فراموش نکنید که انجام حرکات یوگا زمانی بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت که زیر نظر یک مربی یوگا حرفه ای انجام شود. شاید فکر کنید که خودتان هم می‌توانید آن‌ها را تمرین کنید، اما زمانی که زیر نظر مربی هستید، مربی می‌تواند نحوه انجام صحیح حرکات را به شما آموزش دهد و حرکات اشتباه شما را اصلاح کند.

  پیشگیری ، علت و درمان جوش واژن با روش خانگی

کدام حرکت های یوگا برای لاغری سریع موثر هستند؟

ورزش یوگا شامل حرکات زیادی میشود که هر کدام تاثیر خاصی روی یک قسمت از بدن دارد. یک سری ازین حرکات برای کاهش وزن بسیار موثر هستند. در ادامه به معرفی حرکاتی برای لاغری با یوگا می‌پردازیم.با ما همراه باشید.کدام حرکت های یوگا برای لاغری سریع موثر هستند؟ حرکت پلانک در یوگا

1- حالت پلانک در ورزش یوگا

«چاتورانگا دانداسانا» بهترین راه برای تقویت مغز است. درست است که ساده به نظر می‌رسد، اما حرکت پلانک مزایای بسیاری دارد. زمانی که در این حالت قرار می‌گیرید، شدت فشار آن را روی عضلات شکم خود احساس می‌کنید.

2- مزایا حرکت ژست جنگجو یوگا

ژست جنگجو می‌تواند باعث تقویت ران‌ها و شانه‌ها و همچنین بهبود تمرکز شود. هر چه بیشتر این ژست را انجام دهید و در این حالت بمانید، نتایج بهتری به دست می‌آورید. ژست جنگجو یا Warrior برای بهبود تعادل و تقویت پشت، پاها و بازوها مفید است.

2- مزایا حرکت ژست جنگجو یوگا

همچنین به تقویت عضلات شکم کمک می‌کند و در صورت انقباض عضلات شکم در حین نگه داشتن این وضعیت و تداوم انجام این حرکت در روزهای هفته، شکمی صاف خواهید داشت. شکمی صاف و لاغری با یوگا به کمک ژست جنگجو امکان پذیر است.

3- حرکت تریکوناسانا Trikonasana در یوگا

تریکوناسانا به بهبود هضم و همچنین کاهش چربی انباشته‌شده در شکم و کمر کمک می‌کند. این حرکت، باعث تحریک و بهبود گردش خون در همه بدن می‌شود. حرکت جانبی این آسانا به شما کمک می‌کند تا چربی بیشتری را در ناحیه کمر بسوزانید و عضلات بیشتری در ران و همسترینگ بسازید.

لاغری با یوگا و حرکت تریکوناسانا Trikonasana در یوگادرست است که این حالت، به اندازه دیگر حرکات باعث لرزش عضلات شما نمی‌شود، اما مزایایی را که به همراه دارد به اندازه آساناهای دیگر است. تعادل و تمرکز شما را هم بهبود می‌بخشد و تاثیر مستقیمی بر روی سلامت بدن شما دارد.

4- ژست سگ رو به پایین در یوگا

ژست سگ رو به پایین در یوگا، همه بدن را تقویت می‌کند که به دلیل توجه بیشتر بر عضلات خاص است. انجام این حرکت باعث تقویت عضلات شما میشود.

ژست سگ رو به پایین در یوگااین حرکت در تقویت بازوها، ران‌ها، همسترینگ و پشت موثر است. قرار گرفتن در این حالت و تمرکز بر تنفس، عضلات شما را درگیر و آن‌ها را تقویت می‌کند، همچنین تمرکز و گردش خون بدن را بهبود می‌بخشد.

5- حرکت سارونگاسانا یا حالت ایستادن روی شانه

سارونگاسانا یا حالت ایستادن روی شانه، فواید متعددی دارد که شامل افزایش قدرت بدن، تا بهبود هضم است. این حرکت همچنین به افزایش متابولیسم و متعادل کردن سطح تیروئید هم کمک می‌کند.

  حرکات ورزشی جهت تقویت عضلات در بارداری

حرکت سارونگاسانا یا حالت ایستادن روی شانهسارونگاسانا، شانه، بالاتنه، عضلات شکم و پاها را تقویت می‌کند و سیستم تنفسی و خواب را بهبود می‌بخشد.

6- فرم دهی باسن با حرکت حالت پل

یکی دیگر از آساناهایی که در یوگا فواید زیادی دارد، حالت پل یا «بریج» است. حالت پل برای فرم دهی عضلات باسن، تیروئید و همچنین کاهش وزن عالی است. به کمک حرکت پل عضلات ران و باسن شما خوش فرم میشود.

فرم دهی باسن با حرکت حالت پلاین حرکت، عضلات، هضم غذا، تنظیم هورمون‌ها و سطح تیروئید را بهبود می‌بخشد. ماهیچه‌های کمر را تقویت می‌کند و کمردرد را کاهش می‌دهد. البته خوب است بدانید که این حرکت در ورزش‌های دیگر مثل پیلاتس و فیت‌نس هم وجود دارد و فقط مختص لاغری با یوگا نیست.

7- مزایا حرکت صندلی پیچ‌خورده در یوگا

این حرکت یوگا را به اسکوات هم تشبیه می‌کنند، اما باید بدانید که کمی شدیدتر از اسکوات است. این حرکت، عضلات شکم و عضلات چهارسر و باسن را تقویت می‌کند.

مزایا حرکت صندلی پیچ‌خورده در یوگااین آسانا سیستم لنفاوی و دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد و یکی از حرکات عالی برای کاهش وزن است. همچنین تاثیر زیادی در تقویت عضلات پایین کمر دارد.

8- از بین بردن پربی شکم با حرکت کمان ورزش یوگا

شاید شما اصلا نیازی به لاغری با یوگا ندارید، ورزش و تناسب اندام شما مناسب است و بدنی خوش اندام دارید، اما شکم شما بزرگ است، بنابراین حتما به دنبال بهترین راه برای از بین بردن چربی شکم هستید.

لاغری با یوگا،انجام حالت کمان به ماساژ اندام‌های شکم کمک می‌کند، هضم را بهبود می‌بخشد و ران‌ها، سینه و پشت را تقویت می‌کند. باعث گردش خون بهتر می‌شود در نتیجه در تقویت عضلات شما موثر است. این حرکت بر روی کلیه عصلات شکم تا پهلو و سینه تاثیر میگذارد.

9- مزیت های حالت سلام بر خورشید

«سوریا ناماسکارا» یا سلام خورشید، حرکتی بیشتر از گرم کردن ماهیچه‌ها و جریان یافتن خون است. این حرکت، بیشتر ماهیچه‌های اصلی را کشیده و تقویت می‌کند، باعث تقویت بازوها می‌شود، سیستم گوارشی را تحریک و متابولیسم را متعادل می‌کند.

مزیت های حالت سلام بر خورشیدسلام بر خورشید، یک حرکت عالی برای سلامتی و بهترین راه برای کاهش وزن است. این حرکت یوگا تقریبا تمام ماهیچه های بدن را درگیر میکند و انجام منظم آن در کاهش وزن موثر است

معرفی حرکات قدرتمند برای کاهش وزن و لاغری با یوگا

همیشه این بحث وجود داشته که آیا ورزش یوگا برای کاهش وزن ایده‌آل است یا نه. یوگا بدن شما را تقویت و به کاهش چربی اضافی کمک می‌کند. اما داستان برای یوگای قدرتی، متفاوت است. یوگای قدرتی، یک فرم قوی از یوگا است که ذهن و بدن شما را جوان می‌سازد.
پاور یوگا، یک شکل مدرن از یوگا است که ریشه در «یوگا آشتانگا» دارد. آساناها گرمای درونی ایجاد می‌کنند، استقامت شما را افزایش می‌دهند و شما را قوی، انعطاف‌پذیر و عاری از استرس می‌کنند.

  بهترین رژیم لاغری باسن با مصرف میوه های چربی سوز

معرفی حرکات قدرتمند برای کاهش وزن و لاغری با یوگا

حرکات یوگای قدرتی، در کنار فواید یوگای ساده، فواید دیگری را هم به همراه دارد. مهم ترین مزایا ورزش یوگا قدرتی شامل :

    • کمی بیشتر از یوگا برای مبتدیان، به سوزاندن کالری کمک می‌کند.
    • متابولیسم شما را افزایش می‌دهد.
    • برای ایجاد قدرت، استقامت، انعطاف‌پذیری و تقویت بدن مفید است.
    • به افزایش تمرکز کمک می‌کند.
    • به این دلیل که تنش و استرس به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، شما پس از مدتی، آرامش را تجربه خواهید کرد.

در ادامه پاسخ به مهم ترین سئوالات شما درباره لاغری با یوگا میپردازیم. با ما همراه باشید.

با انجام ورزش یوگا چقدر می‌توانم وزن کم کنم؟

مقدار وزنی که فرد با انجام یوگا از دست می‌دهد از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به عوامل متعددی از جمله انعطاف‌پذیری بدن و نظم در انجام این ورزش بستگی دارد.

با ورزش یوگا میتوان چربی های شکم را کم کنم؟

بله، با کمک یوگا می‌توانید چربی‌های شکم را از بین ببرید. حرکات کششی یوگا و آساناهای مختلف می‌توانند به کاهش چربی شکم و پهلو شما کمک کنند.لاغری با یوگا، با ورزش یوگا میتوان چربی های شکم را کم کنم؟
برای کاهش وزن یوگا بهتر است یا فیت نس؟

یوگا و فیت‌نس هر دو مزایای خاص خود را دارند. یوگا شامل کشش و آرامش بیشتر است، در حالی که فیت‌نس با انقباض عضلات سروکار دارد. نمی‌توانیم بگوییم که کدام‌یک برای کاهش وزن بهتر از دیگری است. انتخاب بهترین ورزش برای کاهش وزن بستگی به سلیقه و بدن شما دارد.

روش لاغری با یوگا

یوگا، مزایای قابل توجهی برای همه افراد به همراه دارد. یوگا، یک درمان قدیمی برای رسیدن به بدنی سالم و زیبا و ذهنی بدون استرس است. یوگا نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه در سلامت جسمی و داشتن وضعیت روحی متعادل هم تاثیر دارد. اگر شما نیز از علاقمندان ورزش یوگا هستید تجربیات خود را با خوانندگان مجله بانوی پارسی در میان بگذارید.

منبع: niniban.com

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =