0

از عوارض استفاده از تردمیل چه میدانید؟

فهرست عناوین


هرگز سلامتی بدن را درگیر عوارض استفاده از تردمیل همراه نسازید، این فعالیت بدون حضور متخصص توانبخشی در ارائه برنامه ورزشی طراحی شده می تواند جبران ناپذیر ترین آسیب ها را به ناحیه کمر، مچ پا و ستون فقرات وارد کند. به طور جامع تر ورزش تردمیل به ورزشی گفته می شود که در آن ضربان قلب اوج می گیرد و میانگین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در همان حال ثابت می ماند. ناگفته نماند انجام روزانه هوازی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه توسط پزشکان نیز توصیه می شود.

اما سوال اینجااست، چه نیاز هایی برای شروع این ورزش وجود دارد؟

برای شروع کفشی مناسب با سایز و کیفیت خوب به پا کنید. چون کفش مناسب به القای احساس راحتی و از حول ورزشی به بهبود راندمان آدمی کمک می کند. همچنین برای پیشگیری بیشتر از ابتلا به عوارض جانبی، لباس ورزشی به تن داشته باشید و قبل از تمرین کمی آب بنوشید.

برای شروع استفاده از دستگاه تردمیل چه نیاز هایی مد نظر است؟

جدای از گفتمان عوارض استفاده از تردمیل با میزان سوخت کالری آشنا شوید

پس از معرفی نیاز های گفته شده، حال دستگاه را راه می اندازید: چگونه؟

بهتر است در ابتدا، بدن خود را گرم کنید.

تردمیل را با کمترین سرعت شروع داشته باشید.

در هر گوشه طرف تردمیل پا بگذارید.

سرعت تدریجی، سپس به اوج ببرید.

سر و گردن خود را بالا بگیرید و کمتر به صفحه کنترلگر پنل چشم بوزید.

به فرض مثال اگر فردی ۸۴ کیلوگرم وزن داشته باشد، با سرعت ۶ و نیم کیلومتر بر ساعت می تواند در عرض ۳۰ دقیقه ۲۰۰ کالری را بسوزاند، آیا این شگفت انگیز نیست؟ دقت داشته باشید که اگر در زمان انجام تمرینات ورزشی، شدت تحرکات را افزایش دهید، در این حالت کالری بیشتری را نیز از دست می دهید.

آیا تردمیل، مضر است و آسیب هایی را در سلامت آدمی همراه می آورد؟

به کامل ترین حالات ممکن، هر پدیده ای در زندگی جدای از هر نکته مثبتی، معایبی را نیز در خود شامل می شود. این دستگاه نیز با عوارضی همچون:

قیمت گزاف دستگاه تردمیل

دستگاهی بزرگ و جاگیر

به کارگیری روزمره در یک فضای ثابت و همیشگی

افت سطح اکسیژن هوا به دلیل تحرکات ورزشی در محیطی سربسته

محدود سازی تحرکات بدنی به پیاده روی، دویدن و بالا رفتگی

استفاده مکرر عوارض بدنی ای همچون زانو درد، لگن، مچ پا

همراه است.

هنگام استفاده از دستگاه تردمیل چه اشتباهاتی از سوی ورزشکار امکان پیشآمد دارد؟

عدم آشنایی ورزشکار با چگونگی استفاده از شیب و سرعت مناسب

  خواص روغن مارولا و فواید قابل توجه آن

ورزشکار نرده های تردمیل را به دست می گیرد.

ورزشکار افراطی وار از دستگاه برای خود بهره می گیرد.

ورزشکار هنگام دویدن به روی دستگاه از کفش مناسب استفاده نمی کند.

ورزشکار برای نگهداشتن دسته های تردمیل، به سمت جلو خم می شود.

در این حالت عوارض استفاده از تردمیل در بدن ورزشکاران امکان پیشآمد دارد.

اشتباهات تکرار شده از سوی ورزشکاران هنگام استفاده از تردمیل

چه افرادی می توانند از دستگاه تردمیل استفاده کنند؟

اصولا برای دسته ای از افراد، دویدن چه در سطح زمین و چه روی دستگاه تردمیل بسیار خطر آفرین است:

افرادی که با مشکل شدید آرتروز و ساییدگی غضروفی درگیر هستند.

افرادی که شاخص توده بدنی ای بالاتر از ۳۰ دارند. ( اندازه گیری تناسب قد و وزن )

افرادی که مینیسک زانوی آن ها آسیب دیده یا جراحی داشته اند.

افرادی که به مشکل رباط زانو دردمند هستند.

افرادی که زانوهای پرانتزی شدیدی را در تن خود دارند.

افرادی که سابقه جراحی دیسک کمر را در دفتر سلامت خود دارند.

افرادی که به پیچ خوردگی مچ پا درگیر هستند.

و در نهایت افرادی که همچون سالمندان ضعف عضلانی دارند.

این افراد نیز با تجویز و اجازه پزشک می توانند از دستگاه تردمیل برای خود بهره بگیرند.

برای پیشگیری از عوارض استفاده از تردمیل باید بدانید که برای چه کسانی مناسب است

آیا از مضرات دستگاه تردمیل برای بدن آگاهی دارید؟

عوارض استفاده از تردمیل را در قسمت زیرین مطالعه داشته باشید:

شایع ترین آسیب های ورزشی ای که با کارکرد تردمیل پیش می آید، آسیب دیدگی زانو می باشد. این نقطه از بدن تمامی بار وزنی را تحمل می کند و این فشار چه در مدت کوتاه و چه در طولانی مدت، درد های زیادی را به خود می خرد.

با ساییدگی غضروف، درد و مشکلات بسیاری به مفصل وارد می شود به گونه ای که دامنه حرکتی مختل شده و دیگر قابلیت آسان باز و بسته شدگی آن ها وجود ندارد که به این پدیده آرتروز نیز می گویند.

اندام های تحتانی همچون ناحیه ران، پشت ران و ساق پا به دلیل کار کشیدگی بسیار با تردمیل، عضلات را با آسیب های سخت درگیر می سازد.

هنگام انجام تحرکات ورزشی با تردمیل چون میزان مسافت طی شده از نگاه ظاهری پوشیده می ماند، به همین علت میزان شدت ورزش نیز افزایش پیدا می کند چون این اندازه در دستگاه کمتر از حد واقعی تخمین زده می شود.

افرادی که از انواع شیب دار تردمیل برای انجام تحرکات ورزشی خود بهره می گیرند، به آسیب های مفصلی خود همچون زانو، لگن و مچ پا دامن می زنند. در نتیجه با توجه به میزان بالارفتگی شدت ورزش، ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در جان ورزشکار اوج می گیرد.

  آنچه قبل از سفر به ساردینیا ایتالیا باید بدانید

ورزش دوستانی که تازه کار هستند به دلایل گوناگون به انواع سرگیجه، عدم تعادل دچار می شوند به گونه ای که حتی امکان سقوط در آن ها نیز وجود دارد.

دسته ای از افراد که با تردمیل همواره مشغول انجام تمرینات ورزشی در محیط سربسته هستند، بدون توجه به میزان رطوبت و تعریق تولید شده خود، دچار شوک گرمایی یا افت فشار خون می شوند و ناگهان در اثر ضعف به روی زمین می افتند و آسیب می بینند.

اگر دمای محیط سربسته از نگاه اکسیژن کمبود داشته باشد، امکان ابتلا به حملات قلبی در آن ها افزوده خواهد شد. لباس فرد هم باید به گونه ای باشد که تهویه پوستی به درستی رفت و برگشت داشته باشد.

ذوق افراطی استفاده از تردمیل با دلزدگی تمام، خستگی های منفی را به بار می آورد تا جایی که دیگر ورزشکار میلی به انجام آن در خود ندارد.

اگر جابه جایی گام ها در تردمیل با حرکت تسمه ها هماهنگ نباشد، آسیب های بدنی بسیاری به کمر، زانو و پاها وارد می شود.

عوارض استفاده از تردمیل را می توان به زانو درد ارتباط داد

هنگامی که شیب با سرعت تردمیل هماهنگ نباشد، فشار به سیستم قلبی عروقی عوارضی چون اختلالات خونرسانی به قلب یا حتی سکته قلب را به بار می آورد.

شما ورزش دوستان می توانید با آمادگی جسمانی خود در هر وعده ای از ساعات روزمره تحرکات ورزشی را در برنامه زندگی داشته باشید.

در نهایت برای کسب دانش بیشتر لینک های قرار داده شده را: ترفند های کاهش وزن با تردمیل، تفاوت تردمیل با پیاده روی و استفاده از تردمیل در بارداری، کلیک کنید.

منبع : آرگا

برچسب :



منبع

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 12 =