0

فواید ورزش در عصر و نکات ورزش کردن بعد از ظهر و عصرها

فهرست عناوین


تعیین یک زمان مشخص برای ورزش کردن در روز با وجود داشتن مشغله های کاری و قرارهای دوستانه کار نسبتا سختی محسوب می شود و گاهی اوقات تا حدودی غیر ممکن است. اگر زمان ورزش کردن را به عصرها موکول کنید، از فواید بی شمار آن بهره مند خواهید شد. منظور از زمان مناسب برای ورزش کردن این نیست که شما در آن مدت چقدر کالری قرار است بسوزانید، بلکه این نکته مهم است که با ورزش کردن احساس بهتری پیدا کنید. در ادامه مطلب به برخی از مهم ترین فواید ورزش در عصر اشاره خواهیم کرد.

از فواید ورزش در عصر چه می دانید؟

همان طور که می دانید ورزش کردن در هر ساعتی از روز مزیت های خاص خود را دارد. اما یکی از شروط اصلی برای ورزش کردن پیدا کردن زمان مناسب است. گروهی از افراد صبح را برای ساعت تمرین خود انتخاب می کنند. در حالی که مطالعات نشان می دهد یکی از محبوب ترین ساعت ها برای ورزش کردن عصر است. در ادامه مزیت های مهم ورزش کردن در عصر را به شما خواهیم گفت.

فواید ورزش در عصر و بعد از ظهر

۱. داشتن خواب بهتر

شاید با خود فکر کنید که انجام تمرینات ورزشی در شب ممکن است باعث شود خواب شما بهم بریزد، اما این فکر اشتباه است. ورزش کردن در عصر موجب کاهش هورمون کورتیزول می شود و به شما کمک می کند تا خواب عمیق تری داشته باشید. البته لازم است بدانید داشتن خواب بهتر و کافی یکی از مزیت های مهم ورزش کردن در عصر محسوب می شود. برای اینکه از فواید ورزش در عصر بهره مند شوید تمرین خود را سه ساعت قبل از خواب به اتمام برسانید.

۲. افزایش انرژی

مطالعات نشان می دهد که ما می توانیم عصرها تمرینات بیشتری داشته باشیم و معمولا بازدهی در زمان عصرها بیشتر است. این جمله بدان معناست که شما برای انجام تمرینات قدرتی و سنگین اینتروال در ساعات آخر روز به نسبت صبح انرژی بیشتری دارید. علاوه بر این با تمرینات عصر درگیر استرس نخواهید شد.

۳. عضله سازی

هورمون ها می توانند به شما برای ساخت عضله سازی کمک کنند. هورمون تستوسترون برای عضله سازی در زنان و مردان بسیار مهم است. بدن شما در طول تمرینات عصر بیشتر از تمرینات صبح این هورمون را تولید می کند. به همین خاطر تمرینات عصر موجب عضله سازی بیشتر می شود.

۴. افزایش قدرت عضلانی

اگر هدف شما از ورزش کردن افزایش قدرت عضلانی است، می توانید عصر را برای تمرین کردن انتخاب کنید. یکی از تحقیقات نشان می دهد اوج عملکرد عضلانی در عصر و اوایل شب رخ می دهد و دلیل آن نوسانات سطوح هورمونی و دمای مرکزی بدن است.

  انواع نمک خوراکی و کاربرد آن در آشپزی

مزایای ورزش کردن در عصر

۵. تقویت تمرکز

همان طور که می دانید انجام بسیاری از فعالیت های روزانه برای برخی افراد سخت و استرس زا است و ممکن است برای تنش زیادی ایجاد کند. یکی از مهم ترین فواید ورزش در عصر این است که شخص امور روزانه خود را انجام داده و درگیر ذهنی او کاهش پیدا کرده است. در این صورت تمرین های خود را بهتر انجام می دهد. علاوه بر این از ورزش کردن نیز لذت می برد. بهتر است برای یک ساعت در روز تلفن همراه خود را خاموش کنید و تمرین های خود را انجام دهید. اطمینان داشته باشید در این ساعت هیچ اتفاقی رخ نمی دهد. این کار باعث می شود ذهن شما به شدت آرام شود.

۶. افزایش استقامت

برای اینکه استقامت خود را بالا ببرید سعی کنید این کار را در عصر انجام دهید. ریه های شما در عصر عملکرد بهتری دارند.

۷. فشار دادن دکمه چرت زدن

معمولا شما هم دوست دارید اوایل روز خواب بیشتری داشته باشید. پس می توانید از این فرصت استفاده کنید و ورزش کردن را به عصرها موکول کنید.

۸. عجله کمتر و فرصت بیشتر

معمولا تمرینات صبحگاهی دارای محدودیت زمانی هستند. اگر به علت محدودیت زمانی به طور مداوم تمرینات خود را کاهش دهید، این امر استرس شما را افزایش می دهد. علاوه بر این راه رسیدن به تناسب اندام را برای شما سخت تر می کند. اگر این مسئله برای شما مشکل آفرین است بعد از کار به باشگاه بروید. برای اینکه از تمرین خود لذت ببرید، سعی کنید به ساعت نگاه نکنید.

۹. افزایش اشتها

یکی از مهم ترین فواید ورزش در عصر افزایش انگیزه برای خوردن شام است. در واقع بعد از ورزش باید یک وعده غذایی مغذی و دارای ارزش غذایی بالا مصرف کنید. برای اغلب کسانی که اهل ورزش کردن نیستند این وعده غذایی به طور کامل حذف می شود. اما شما می توانید بعد از ورزش در عصر، شام خود را با اشتهای بیشتری میل کنید. یادتان باشد که این جمله به معنی غذای بی کیفیت یا زیاد نیست.

ورزش کردن در عصر نیازمند رعایت چه نکاتی است؟

برای این که از فواید ورزش در عصر بهره مند شوید، باید چند نکته مهم را به خاطر داشته باشید. در ادامه به این نکات اشاره خواهیم کرد:

فواید ورزش در عصر چیست؟

توجه داشتن به تغذیه قبل از ورزش عصرگاهی

باید پیش از ورزش عصر سه نکته مهم تغذیه ای را به یاد داشته باشید. اول اینکه باید بین وعده ناهار و ساعت تمرین سه ساعت فاصله دهید. این نکته موجب می شود معده شما به شدت سبک شود و برای تمرین کردن انرژی کافی داشته باشید. نکته مهم دیگر که باید به آن توجه کنید این است که قبل از تمرین یک میان وعده مغذی و سبک مصرف کنید. چرا که باید برای انجام تمرین ها انرژی کافی داشته باشید. اگر تمرین شما بیشتر از یک ساعت زمان می برد، بهتر است وسط تمرین یک میان وعده سبک میل کنید تا درگیر افت انرژی نشوید.

  چربی سوزی تا تقویت قلب، با ورزش ایروبیک !

داشتن نظم درست

ورزش کردن بعد از یک روز کاری به شدت سخت است. بهتر است بعد از کار و پیش از رفتن به خانه ورزش کنید. این گونه شما زمان بیشتری برای دیگر فعالیت ها دارید. بهترین راه این است که ساک ورزشی خود را به محل کار ببرید.

محدود کردن زمان تمرین

مسئله اصلی تنها حضور در باشگاه نیست، بلکه شما باید حضور فعالی داشته باشید. یک زمان محدود برای تمرین کردن خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال شصت یا نود دقیقه زمان بسیار مفیدی است. در این زمان فعالیت خود را مطابق برنامه تمرینی که دارید انجام دهید. اگر برنامه شما طولانی است با مربی خود صحبت کنید تا یک تمرین دیگر برای شما در نظر بگیرد. در این صورت به کارهای دیگر خود نیز خواهید رسید.

بهترین زمان برای ورزش کردن چه موقع است؟

اینکه بهترین زمان برای ورزش کردن صبح است یا عصر وابسته به هدف شما است. هر کدام از این زمان ها فواید خاص خود را دارند و تأثیرات متفاوتی روی بدن می گذارند. مردم هنگامی رزش می کنند که برایشان نتیجه ای داشته باشد و بتوانند آن را به درستی انجام دهند. در ادامه جوانب مختلف تمرینات ورزشی صبح و عصر را بررسی خواهیم کرد.

مزیت های ورزش در بعد از ظهر

۱. تأثیر عادت سالم دومینو وار

سعی کنید روز خود را با تمرینی آغاز کنید که در روحیه شما تأثیر می گذارد. این اثر به اثر دومینو معروف است. توجه داشته باشید هر تصمیمی که شما می گیرید یک هوشیاری و آگاهی کامل پشت آن است. به عنوان مثال اکنون می خواهی چیپس بخوری؟ نه من ترجیح می دهم به جای آن انار بخورم.

۲. کاهش خطر آسیب دیدگی

ورزشکارانی که در عصر ورزش می کنند کمتر درگیر آسیب دیدگی می شوند. آن ها تقریبا ۲۰ درصد بیشتر انعطاف دارند. با ورزش کردن در عصر بدن به خود این اجازه را می دهد که در طول روز به صورت طبیعی گرم شود.

۳. پرهیز از جمعیت و پیدا کردن فضای خلوت

ممکن است به باشگاه وارد شوید و هیچ وسیله ای را خالی پیدا نکنید. در حالی که با ورزش کردن هنگام طلوع خورشید بدون هیچ گونه مزاحمتی به تمرین بپردازید. این زمان برای ورزش کردن بسیار عالی است. اگر به تازگی ورزش می کنید و اعتماد به نفس حضور در جمع را ندارید، تمرین کردن در صبح به شما پیشنهاد می شود.

۴. تقویت خلق و خو

ورزش موجب افزایش سطح سروتونین می شود. سعی کنید با تمرین های صبحگاهی خلق و خوی خود را بهبود ببخشید.

  استایل اولین قرار و نکات طلایی که باید رعایت کنید

۵. پر کردن سوخت با انجام تمرینات بیشتر

بر خلاف تمرین های صبحگاهی که با یک مخزن خالی انجام می شود، شما می توانید از روز خود برای سوخت رسانی و انجام تمرینات بیشتر استفاده کنید.

از فواید ورزش در عصر چه می دانید؟

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در پایان پیشنهاد می کنیم مقالات فواید ورزش ترامپولین، فواید ورزش بارفیکس و فواید ورزش شنا را نیز مطالعه فرمایید.

منبع : آرگا

برچسب :



منبع

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 17 =