0

ورزش برای شانه های افتاده و اصلاح آن ها

فهرست عناوین


ورزش برای شانه های افتاده بسیار خوب می باشد و می تواند به شما کمک کرده تا این افتادگی ها را درمان نمایید. در واقع این راه ساده ترین و کم خطر ترین راه برای اصلاح فرم نامناسب در بدن است و باید جدی گرفته شود. در ادامه چندین روش برای انجام دادن ورزش های ساده را برای شما همراهان عزیز بررسی می کنیم.

علت بروز شانه افتاده

آشنایی با ورزش برای شانه های افتاده

تمرین های ورزشی برای اصلاح فرم بدنی تان بسیار خوب می باشد و شما می توانید برای درمان افتادگی در شانه های خود به سراغ تمرین های خاص بروید. البته یادتان باشد که این مورد می تواند برای شما کمر درد و مشکلات دیگری را ایجاد نماید و گردن درد های مکرر از ساده ترین عارضه های افتادگی در شانه ها می باشد.

در واقع به صورت عادی شانه ها باید قرینه باشند و در موازات بدن قرار بگیرند و اگر این مورد کمی بهم بریزد و شانه های شما از این حالت خارج شود باید بدانید که دچار افتادگی شانه شده اید و این مورد می تواند علل مختلفی داشته باشد. این موضوع در نوجوانان به شدت زیادی یافت می شود زیرا این افراد دارای کوله پشتی های سنگینی هستند و سعی می کنند یک طرفه از کوله خود استفاده نمایند و در نتیجه این مورد برای شان ایجاد خواهد شد.

دلایل بروز افتادگی در شانه ها

افتادگی در شانه ها می تواند دلایل زیادی داشته باشد ولی معمولی ترین دلیل افتادگی شانه ها و تقارن نداشتن آن ها می تواند موارد زیر باشد :

  • پوک شدن استخوان ها
  • آسیب دیدن شانه
  • داشتن کف پای صاف
  • نداشتن تقارن در لگن
  • تحت فشار بودن اعصاب بدنی
  • فرم بدنی نامناسب
  • سبک زندگی بد و کم تحرک
  • داشتن عضلات ضعیف و گرفته
  • برداشتن وسایل سنگین
  • استفاده کم از شانه ها
  • استفاده بی از حد از شانه ها
  • استفاده از یک بخش بدن به صورت نامناسب برای نگه داشتن اشیاء
  • خوابیدن در حالت نامناسب

افتادگی شانه امروزه بسیار دیده می شود از این رو در ادامه تمرین های ساده ورزشی را برای شما همراهان بررسی می کنیم و شما می توانید به راحتی و با استفاده از آن ها سریعا این مشکل را در خودتان از بین ببرید و در ادامه نحوه اجرای این تمرین ها را نیز برایتان بیان خواهیم کرد.

 درمان افتادگی شانه در خانه

کشش در گوش شانه

این حرکت درد ها و گرفتگی های دردی در بخش شانه و یا گردن را به راحتی از بین می برد و حرکت بسیار ساده ای می باشد.

  • برای این که بتوانید این حرکت را انجام دهید می توانید بنشینید و یا سرپا بایستید. ولی یادتان باشد که باید سر و گردن شما در یک راستا قرار بگیرد.
  • بدون این که شانه هایتان را تکان دهید سر خود را به سمت شانه خود خم کرده و این کار را برای شانه دیگر نیز انجام دهید.
  • در این حرکت شما می توانید از دست دیگر خود برای نگه داشتن و یا ماساژ داده شانه نیز استفاده نمایید.
  • این حرکت را ۳۰ ثانیه تکرار کنید و حداقل دو بار در روز برای هر طرف شانه خود این حرکت را انجام دهید تا بتوانید افتادگی های شانه تان را درمان نمایید.
  شلوار مام استایل مردانه با ست های زیبا و شیک

بالا آوردن شانه ها

این حرکت به شراگ در بدنسازی شبیه می باشد و یک سری از تفاوت هایی با این حرکت دارد که ار نحوه اجرای ان را برایتان بیان کنیم می توانید به تفاوت ها و شباهت های این مورد پی ببرید. در واقع در این حرکت شما می توانید با تقویت کردن بخشی از شانه خود به تغییر دادن فرم شانه تان کمک نمایید.

  • برای این که این حرکت را انجام دهید باید صاف بایستید  و دست ها خود را در کنار بدنتان قرار دهید.
  • عضلات شانه تان را منقبض کنید و تا نزدیکی گوش ها بالا بیاورید.
  • باید چند ثانیه در این حالت بمانید و بعد عضلات شانه تان را رها نمایید.
  • این حرکت را می توانید چندین بار در روز در ست های ۱۰ الی ۱۲ تایی تکرار نمایید.

درمان افتادگی در شانه

عبادت معکوس

ساده ترین حرکت برای اصلاح فرم شانه ها عبادت معکوس می باشد. در واقع این حرکت برای درمان افتادگی های شانه و نامتقارن بودن این مورد بسیار خوب خواهد بود و باید بدانید که انجام دادن این تمرین بسیار ساده تر از سایرین می باشد و شما می توانید سریع تر این مورد را انجام دهید.

  • برای انجام دادن این حرکت باید صاف بایستید و دست ها خود را از پشت به هم برسانید.
  • کف دست ها و انگشت های خود را به هم چسبانده و به سمت پایین نگه دارید.
  • کف دست ها را فشار داده و ۳۰ ثانیه نگه دارید و بعد از این مدت زمان ۱۵ ثانیه استراحت کرده و دوباره این تمرین را تکرار کنید.
  • شما در روز می توانید چندین بار این حرکت را در سه ست انجام دهید.

منقبض کردن کتف

در واقع این حرکت زمانی خوب است که شانه های شما نامتقارن می باشند. شما می توانید با انقباض دادن به عضلات کتف خود آن ها را قوی تر کرده و تعادل میانشان را بهبود بخشید.

  • برای این که این حرکت را انجام دهید باید صاف بایستید.
  • عضلات شانه خود را در این حالت به ست بالا و پایین حرکت دهید.
  • چندین بار نفس بکشید و در این وضعیت بمانید.
  • کم کم عضلات خود را آزاد کرده و به فرم اصلی بدن خود باز گردید.
  • این تمرین یکی از بهترین ورزش برای شانه های افتاده می باشد و روزی چند بار می توانید برای بهبودی از آن کمک بگیرید.

ورزش برای شانه های افتاده

کشش دست ها با باند

استفاده از باند های کشی در تمرین های ورزشی بسیار خوب می باشد و باعث می شود که عضلات شما بیش تر از قبل قوی شده و در نهایت افتادگی شانه تان سریع تر بهبود پیدا خواهد کرد. بنابراین اگر دارای عضلات خشک شده هستید و تا کنون ورزش نکرده اید باید از این روش ها برای بهبودی استفاده نمایید. در ادامه تمرینی برای بهبودی افتادگی در شانه ها برایتان بررسی می کنیم و برای انجام دادن ان شما نیاز به باند های کشی دارید.

  • برای این که این حرکت را انجام دهید باید بایستید و پا های خود را به اندازه عرض شانه باز نمایید.
  • کش ورزشی را برداشته و در برابر بدن خود بگیرید و بکشید.
  • در واقع در این تمرین عضلات شانه و کتف شما منقبض می شود و رها خواهد شد.
  • دست های خود را با کش بالا برده و بعد پشت سر خود نیز این حرکت را انجام دهید.
  • در واقع این حرکت را شما می تواند ۱۲ بار و در ۳ ست انجام دهید.
  درمان خارش پوست با روش های خانگی

منقبض کردن شانه ها با کش

این تمرین های با کش سریع تر از تمرین های ساده قرار است جواب بدهد از این رو باید یادتان باشد که حتما در این میان از کفش های ورزشی استفاده نمایید تا میزان آسیب های ناشی از تمرینات را به حداقل برسانید.

  • برای انجام دادن این حرکت نیاز است تا در یک جای ثابت ایستاده و کش را نیز ثابت کرده و آن را با هر دو دست خود بگیرید.
  • کش را به سمت بدن بکشید و در این حالت دست های شما از دو طرف بدن کشیده خواهد شد.
  • همزمان در حالی که دست های خود را باز می کنید یادتان باشد که عضلات شانه و دست ها را منقبض کرده و این تمرین را چندین بار تکرار نمایید.
  • این حرکت را باید در ۳ ست ۱۰ تایی انجام دهید و می توانید در روز چندین بار این کار را تکرار نمایید.

 بهبود افتادگی شانه

ورزش برای شانه های افتاده بسیار مفید می باشد و شما می توانید به راحتی و در خانه این تمرین ها را انجام دهید. اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه شما می توانید اطلاعاتی در مورد ورزش برای سالمندان و ورزش برای کاهش درد پریودی را نیز مشاهده کرده و اطلاعاتی در این مورد نیز کسب کنید و برای این کار کافی است تا بر روی لینک های داده شده کلیک کنید.

منبع : آرگا

برچسب :



منبع

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =