0

چربی سوزی تا تقویت قلب، با ورزش ایروبیک !

چربی سوزی تا تقویت قلب، با ورزش ایروبیک !

فهرست عناوین

ورزش ایروبیک از دسته ورزش های هوازی است. فواید فراوان ایروبیک باعث علاقه بسیاری از بانوان به این سبک ورزشی شده است. از مهم ترین فواید ایروبیک بهبود کارآیی قلب و کاهش فشار خونه بعلاوه ارتقای فعالیت های ذهنی را میتوان نام برد. همه این قابلیت ها با شروع تمرینات ایروبیک امکان پذیر است. از دیگر نکات مثبت این ورزش امکان انجام آن برای همه گروه های سنی با هر میزان توانایی است.

همه افراد میتوانند ازین ورزش برای بهبود سلامتی جسمی و روحی خود استفاده کنند. از دیگر مواردی که افراد بخاطر آن ورزش ایروبیک را انتخاب میکنند، چربی سوزی فوق العاده این ورزش است. در این مطلب سعی میکنیم فواید اصلی این ورزش را برای شما شرح دهیم. اینکه در زمان تمرین کردن ایروبیک چه نوع اتفاقاتی در بدن شما رخ میدهد، چه میزان تمرین لازم است تا فواید ذکر شده شامل ما شود، این تغییرات را چگونه میتوانیم بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

اصلی ترین تفاوت ورزش های هوازی و غیر هوازی در چیست؟

به شکل کلی میتوان تعریف ورزش های هوازی را اینگونه بیان کرد : ورزش هوازی به تمرین‌هایی گفته می‌شود که ضربان قلب و تنفس شما را از حد نرمال افزایش بدهند؛ اما این افزایش نباید تا حدی باشد که شما دیگر قادر به ادامه تمرین و ورزش نباشید. ورزش ایروبیک در کلمه یعنی «همراه هوا» . با این تفاسیر ورزش غیرهوازی به ورزشی گفته می‌شود که بعد از چند دقیقه انجام تمرین، نفس کم می‌آورید (همانند فعالیت هایی از قبیل وزنه بلند کردن یا از تعداد زیادی پله بالا رفتن).

شنا، ورزش ایروبیک در آب، دوچرخه سواری، کیک بوکسینگ، پیاده روی، کوهنوردی، تمرین بالارفتن از پله ، همه تمرین ها و  ورزش‌هایی که با دستگاه کاردیو انجام می‌شود و خیلی از ورزش ها و تمرین‌های دیگر را میتوان نمونه‌هایی از ورزش ایروبیک دانست. این نوع ورزش ها و تمرین‌ها نباید به‌صورت بسیار سنگین انجام شوند. زیرا در این حالت به ورزش غیرهوازی تبدیل می‌شوند.

به عنوان مثال دوچرخه‌سواری در شیب های تند و مسیر های بسیار سخت در این دسته‌بندی قرار نمی‌گیرد. ولی در عوض ورزش دوچرخه سواری بصورت تفریحی با سرعت ۹ تا ۱۳ کیلومتر در ساعت یک نوع تمرین هوازی محسوب می‌شود. به شکل کلی شدت و میزان سختی ورزشی که انجام میدهید مشخص کننده ایروبیک بودن یا نبودن ورزش شما است.

 

فواید اصلی و مهم ورزش ایروبیک چیست؟

 

  • در بعضی موارد ورزش ایروبیک گاهی به‌نام کاردیو (Cardio) شناخته می‌شود. در این ورزش که نیازمند آن است تا خون حاوی اکسیژن بدن را از قلب به عضلاتِ در حال فعالیت برساند.
  • ورزش ایروبیک باعث افزایش ضربان قلب و بالا رفتن تنفس میشود. آن هم به شکلی که متوالی بودن این عوامل تا پایان زمان تمرین ایروبیک حفظ میشود. در حالت مقابل این نوع ورزش، ورزش های غیر هوازی باعث میشود که به سرعت نفس کم بیاورید و به مدت طولانی قادر به ادامه نباشید. مانند ورزش های شبیه وزنه برداری یا دو سرعت و …
  • از مهم ترین ورزش های هوازی میتوان این موارد را نام برد : کار با دستگاه‌های کاردیو، دویدن، انواع شنا، پیاده‌روی، کوهنوردی، اسکی صحرانوردی، کلاس ایروبیک و ورزش کیک‌بوکس از دیگرورزش‌های هوازی‌اند (باید توجه کنید که ایروبیک انواع مختلف دیگری نیز دارد).
  • باید توجه داشت که اگر تمرین‌های ورزش ایروبیک بصورت سطح سنگین و با فشار زیاد انجام شوند، به ورزشی غیرهوازی تبدیل می‌شوند. اهمیت تغذیه و رژیم غذایی در کنار ورزش را نباید دست کم گرفت.
  • از دیگر فواید ایروبیک علاوه بر بهبود تناسب اندام روی سلامت روح و روان و جسم شما نیز بسیار تاثیر گذار است.
  • با تمرینات منظم و استاندارد ایروبیک میتوانید به چربی سوزی و لاغری نیز دست یابید.
  بهترین برنامه های رژیم لاغری مایعات سریع

 

شروع انجام تمرینات ایروبیک حتی در خانه

وقت آن رسیده شما هم دست بکار شوید و از همین امروز ورزش را شروع کنید حتی در منزل. انتخاب شمال میتواند تمرینات ورزش ایروبیک باشد. 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دوازده =