0

کالری همبرگر های مختلف چقدر است؟

فهرست عناوین


خوردن همبرگر می تواند مصرف چربی های اشباع شده را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. گوشت چرخ کرده و ماده اولیه برگر چربی های فراوانی دارد. خوب است بدانید اکثر مردم همبرگرهای خود را به همراه چربی های اضافی مثل روغن و کره تهیه می کنند. کالری همبرگر بسیار زیاد است. چربی های اشباع شده با بیشتر بیماری های قلبی و عروقی رابطه مستقیم دارد. اکثر متخصصین توصیه می کنند مصرف چربی ها را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانید. در ادامه مطلب قصد داریم به جزئیاتی در خصوص کالری همبرگر بپردازیم. توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

کالری همبرگر چقدر است؟

یک همبرگر حاوی مقداری ارزش غذایی است و منبع خوبی از فسفر، پروتئین و آهن به شمار می رود. علاوه بر این چند مواد مغذی نیز در این ماده خوراکی یافت می شود. اگر همبرگر را با نان سبوس دار مصرف کنید ممکن است فیبر سیر کننده و سالمی دریافت نمایید. ارزش غذایی یک همبرگر به صورت زیر است:

  • پروتئین: ۳/۱۳ گرم
  • شکر: ۲/۵ گرم
  • فیبر: ۱/۱ گرم
  • کربوهیدرات: ۳/۳۰ گرم
  • سدیم: ۳۹۶ میلی گرم
  • چربی: ۱/۱۰ گرم
  • کالری: ۲۶۶

مقدار کالری همبرگر

میزان کالری ساندویچ همبرگر چقدر است؟

بهتر است بدانید اولین بار آمریکایی ها همبرگر را درست کردند. امروزه این ماده خوراکی لذیذ بین اکثریت مردم محبوبیت داشته و از شهرت بسیار زیادی برخوردار است. ساندویچ همبرگر انواع فراوانی دارد و برندهای زیادی در سراسر دنیا آن را با کیفیت های متنوع تولید می کنند. در حقیقت برای آمریکایی ها همبرگر یک غذای خوش طعم ملی محسوب می شود. ساندویچ همبرگر پیش از پخته شدن دارای ۲۹۵ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم است. ساند.یچ همبرگر از ترکیبات متنوعی تهیه شده و ارزش غذایی بالایی نیز دارد. ارزش غذایی یک ساندویچ همبرگر به شرح زیر است:

  1. کلسترول: ۰ میلی گرم
  2. قند: ۷۹ گرم
  3. فیبر: ۲۰ گرم
  4. آب: ۴۹ گرم
  5. چربی: ۲۴ گرم
  6. پروتئین: ۷۴ گرم
  7. کربوهیدرات: ۷۴ گرم
  8. کربوهیدرات: ۷۱ گرم
  9. انرژی: ۲۹۵ کیلوکالری

کالری همبرگر چقدر است؟

یک همبرگر معمولی چقدر کالری دارد؟

یک همبرگر معمولی که در رستوران ها میل می کنید بین ۲۵۰ تا ۷۰۰ کالری دارد. مقدار دقیق کالری به نوع رستوران و اندازه برگر وابسته است. اغلب اوقات کالری همبرگر معمولی در مجموعه های فست و فود دارای ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری است. توصیه می شود پیش از مصرف همبرگر، حتما کالری آن را با دقت بررسی کنید.

زمانی که از رستوران ها همبرگر می خرید، اغلب اوقات وزن آن ها معادل ۱۷۰ تا ۲۲۶ گرم است. این مقدار تقریبا دو برابر بیشتر از حد استاندارد است. مقدار توصیه شده برای همبرگر حدود ۸۵ گرم گوشت است. به همین خاطر زمان سفارش بهتر است آن را با فرد دیگری نصف کنید. علاوه بر این پیش از سیر شدن از غذا خوردن دست بکشید. غذا را خیلی آرام میل کنید تا بدن بتواند پیام پر شدن معده را به مغز بفرستد. از مزیت های مصرف همبرگر برای کاهش وزن این است که می توانید یک منبع خالص از پروتئین را به بدن خود وارد کنید. علاوه بر این گوشت های پر از چربی را نیز به بدن وارد می کنید. همین عامل می تواند رژیم غذایی شما را به طور کامل به هم بریزد.

  بهترین روش برخورد با همسر کینه ای را بیاموزید

کالری همبرگر خانگی

برای تهیه همبرگر خانگی باید به مواد به کار رفته در آن توجه کنید. یک همبرگر معمولی که با گوشت چرخ کرده تهیه می شود، تقریبا ۲۴۰ کالری دارد. نان ها می توانند میزان کالری همبرگر را بیشتر کنند. به همین خاطر به تمام موارد توجه لازم را داشته باشید. یک همبرگر ساده به همراه نان حدودا ۴۰۰ کالری دارد. زمانی که شما در خانه به آشپزی می پردازید، می توانید تا حد زیادی اندازه وعده را کنترل کنید. علاوه بر این می توانید چگونگی تهیه همبرگر را تغییر دهید. گاهی اوقات برخی از افراد با بلغور همبرگر یا کینوا درست می کنند. این کار به چسبندگی گوشت کمک می کند. این دانه ها سدیم کمی دارند و می توانند مواد معدنی و ویتامین های بدن را نیز تأمین کنند.

کالری همبرگر چه میزان است؟

کالری همبرگر ۳۰ درصد چقدر است؟

خوب است بدانید یکی از محبوب ترین و ارزان ترین همبرگرها در میان افراد گوناگون، همبرگر ۳۰ درصد است. تقریبا برندهای تولیدکننده مواد پروتئینی به این نوع همبرگر علاقه دارند و آن را تولید می کنند. ارزش غذایی همبرگر ۳۰ درصد عبارت است از:

  • اسیدهای چرب ترانس: ۰ گرم
  • نمک: ۸۹ گرم
  • قند: ۵۹ گرم
  • انرژی: ۷ کیلو کالری
  • چربی: ۷ گرم

مقایسه کالری همبرگر

تعداد کالری همبرگری که میل می کنید ممکن است به مکانی که همبرگر را از آن خریداری کرده باشید، مربوط شود. شما می توانید در خانه بهترین همبرگر را درست کنید و بدین ترتیب چربی کمتری استفاده می کنید. اما اگر قصد دارید در بیرون از منزل همبرگر میل کنید، ما در ادامه به بررسی چند همبرگر محبوب پرداخته ایم:

  • همبرگر انباشته تمام آمریکایی ۱۴۸۰: ۹۳ گرم چربی، ۳۴ گرم چربی اشباع شده، TGIFridays کالری
  • برگر کلاسیک ۷۸۰: ۵۰ گرم چربی، ۱۸ گرم چربی اشباع شده، Applebees کالری
  • برگر کینگ هوپر: ۳۸ گرم چربی، ۱۱ گرم چربی اشباع شده، ۶۳۰ کالری
  • مک دونالد بیگ مگ: ۲۷ گرم چربی، ۱۰ گرم چربی اشباع شده، ۵۳۰ کالری
  • همبرگر با پیاز: ۱۹ گرم چربی، ۵ گرم چربی اشباع شده، ۳۹۰ کالری
  • همبرگر مک دونالد: ۸ گرم چربی، ۳ گرم چربی اشباع شده، ۲۴۰ کالری
  • برگر کینگ همبرگر: ۸ گرم چربی، ۳ گرم چربی اشباع شده، ۲۲۰ کالری

کالری همبرگر 30 درصد چقدر است؟

کالری همبرگر و جایگزین مناسب آن

اگر برای کاهش وزن خود به دنبال جایگزین مناسبی برای همبرگر هستید، گوشتی را انتخاب کنید که تقریبا ۹۵ درصد آن بدون چربی باشد. اگر گوشت مورد استفاده شما بیش از حد چربی داشته باشد، باید آن را خوب بپزید تا چربی ها به طور کامل از گوشت جدا شوند. گوشت بدون چربی علاوه بر داشتن پروتئین، خاصیت سیرکنندگی دارد. به همین خاطر دیگر نگران دریافت کالری اضافه نخواهید بود. شما می توانید با خیال راحت آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید. گوشت گاو متداول ترین گوشتی است که برای پخت همبرگر از آن استفاده می شود. ولی شما می توانید از گوشت های کم چرب مثل مرغ، بره و شترمرغ استفاده کنید.

  کالری ماست های مختلف چقدر است؟

شما می توانید برای جایگزین نمودن همبرگر از برگر سبزیجات استفاده کنید. برگر سبزیجات حتما نباید بی مزه و یخ زده باشد. راهکارهای زیادی وجود دارد که می توانید با آن برگر سبزیجات سالم برای خودتان درست کنید. این نوع برگر دارای فیبر، ویتامین، پروتئین بالا و مواد مغذی است.

مهم ترین نکات برای تهیه همبرگر سالم تر

  1. برای تهیه همبرگر از گوشت چرخ کرده بدون چربی استفاده کنید. گوشت چرخ کرده ای را انتخاب کنید که حداقل ۹۰ درصد آن بدون چربی باشد. این مورد مهم می تواند به کاهش محتوای چربی همبرگر کمک زیادی کند.
  2. همبرگر را به هیچ عنوان گریل سرخ نکنید. کباب کردن مناسب ترین و بهترین شیوه پخت است و جزو روش های سالم محسوب می شود.
  3. سس مایونز کالری و چربی زیادی به همبرگر اضافه می کند. به همین دلیل بهتر است از سس مایونز در کنار همبرگر استفاده نکنید.
  4. همبرگر خود را به همراه گوجه فرنگی، کاهو و پیاز میل کنید.
  5. برای افزایش محتوای فیبر، نان گندم کامل و پودر نان میل کنید. نان سبوس دار نیز گزینه بسیار مناسب محسوب می شود.
  6. کدو و هویج رنده شده را با گوشت چرخ کرده ترکیب کنید تا مواد مغذی بیشتری مصرف کرده باشید.

کالری همبرگر و تأثیر آن در رژیم غذایی

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در پایان پیشنهاد می کنیم مقالات طرز تهیه همبرگر گیاهی، طرز تهیه همبرگر مرغ، طرز تهیه همبرگر با سویا و طرز تهیه همبرگر زغالی را نیز مطالعه فرمایید.

منبع : آرگا

برچسب :



منبع

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =