0

کاهش سایز سریع با چند ترفند کلیدی

فهرست عناوین


شیوه زندگی مدرن موجب شده است، تا اضافه وزن یکی از معضلات همیشگی جامعه مدرن باشد، غذا های فرآوری شده متنوع و در دسترس و فعالیت کم و پشت میز نشینی از مهم ترین عامل هایی هستند، که در اضافه وزن دخیل می باشند. متخصصان با ارائه راهکار های مناسب با شرایط فرد به کاهش وزن کمک می کنند، تا علاوه بر زیبایی اندام اعتماد به نفس و سلامتی فرد افزایش یابد. کاهش سایز سریع آسان نخواهد بود و لازم است، از روش های استاندارد و راهکار های عملی و سالم بهره گیرید، تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

برای کاهش وزن ابتدا باید این مولفه را در ذهن خود داشته باشید، که سلامتی در اولویت باشد، پس از آن لازم است بدانید، این روند کاهشی سایز زمانی اتفاق می افتد، که کالری دریافتی نسبت به کالری مصرفی کمتر باشد. با کاهش کالری دریافتی بدن به چربی های ذخیره شده مراجعه می کند و انرژی مورد نیاز برای فعالیت ها را از چربی های ذخیره شده طلب می کند.

روش های کاهش سایز سریع

برای دستیابی به کاهش سایز آن هم در کوتاه ترین زمان ممکن ابتدا باید به بررسی تفاوت مفهوم های کاهش وزن و کاهش سایز پرداخت و از جنبه های متفاوت این دو موضوع مطلع شد، هر دوی این وضعیت ها در بهبود کلی سلامتی و وضعیت بدنی موثر و مفید می باشند، اما تفاوت های کوچکی میان آن ها وجود دارد.

موثرترین روش ها برای کاهش سایز سریع

کاهش وزن در معنای کاهش کلی وزن بدن می باشد، برای کاهش وزن باید مقدار چربی، عضله آب و تمام مواد موجود در بدن کاهش یابد تا به این مفهوم برسیم، اما در مقابل برای کاهش سایز لازم است، اندازه بخش های مختلف کاهش یابد، قسمت هایی از بدن چون کمر، شکم، ران و باسن. سوزاندن چربی در این مناطق و افزایش عضلات این بخش ها به کاهش سایز منجر می شود.

در حقیقت کاهش وزن، در بیشتر مواقع کاهش سایز را نیز به دنبال دارد، اما برای رسیدن به کاهش سایز لازم است، از برخی تمرینات مخصوص و فعالیت های ورزشی بهره برد، که تمرکز آن ها بر بخش خاصی از بدن می باشد و موجب کاهش اندازه آن بخش از بدن می شوند.

راهکار های کاهش سایز

  • تغییر رژیم غذایی
  • مصرف غذا های کم کالری
  • مصرف سبزیجات، فیبر و پروتئین بیشتر
  • کاهش مصرف شکر و نشاسته
  • تمرینات مخصوص هوای
  • کاهش مصرف نوشابه های گازدار
  • کاهش اضطراب و استرس
  • داشتن خواب کافی
  • ترک دخانیات و الکل
  • مصرف آب بیشتر
  • کنترل وعده های غذایی
  خواص گیاه شنگ و کاربردهای شنگ در طب سنتی

حقیقت ترازو

ترازو ها در نهایت وزن تمامی اندام ها، چربی و عضله را نشان می دهند و به جز دسته خاصی از ترازو ها باقی توانایی نشان دادن میزان عضله، چربی و استخوان ها را ندارند، برای درک این موضوع باید به وزن ورزشکاران دقت کنید، این افراد به دلیل حجم زیاد عضلات خود وزن بالایی خواهند داشت، اما این مسئله نشان دهنده، اضافه وزن در این دسته از افراد نمی باشد.

حتی ممکن است، دو شخص با قد و وزن یکسان وجود داشته باشند، اما توده چربی و عضلانی بدن این دو شخص با یکدیگر متفاوت باشد، شخصی که توده عضلانی بیشتری دارد، می تواند لباس های کوچک تری بپوشد، زیرا سایز بدن او در نتیجه تراکم عضلات کمتر می باشد. به همین دلیل نمی توان ادعا کرد ترازو ها قابل اعتماد می باشند و ممکن اس، ت استفاده از ترازو در کاهش سایز سریع موثر نباشد و تنها موجب استرس شما شود.

ترازو ممکن است، در طول روز وزن شما را با چندین عدد متفاوت نشان دهد و این تغییر به دلیل صرف غذا، تعداد دفعات و زمان غذا خوردن و نوشیدن آب، تعداد دفعات دفع و ذخیره آب ممکن است، تا پنج کیلوگرم در طول یک روز مغایرت داشته باشد. بنابراین بهتر است، حواستان را به سایز خود معطوف کنید و انتظارات دقیقی از ترازو نداشته باشید.

کاهش سایز شکم و پهلو

چربی های انباشته شده در قسمت شکم موجب بزرگ شدن، این بخش از بدن می شوند، برای کاهش سایز این قسمت از بدن و کاهش چربی های ذخیره شده، در شکم می توانید، از راهکار هایی که در ادامه می خوانید، بهره ببرید.

تمرینات ورزشی: انواع تمریناتی که بر این بخش از بدن تمرکز دارند، کمک می کنند، تا چربی های تجمع یافته در این بخش کاهش پیدا کنند، از جمله این ورزش ها می توان به تمرینات شکمی خاصی چون پلانک، کرانچ و اسکوات با بار اشاره کرد، با استفاده از این تمرینات می توانید، عضلات شکم خود را تقویت کنید و به کاهش سایز سریع برسید.

تمرینات کاردیو: برخی از ورزش ها موثر برای قلب و عروق مانند دویدن، پیاده روی، شنا و دوچرخه سوار ورزش های موثری برای سوزاندن کالری و حذف چربی ها کلی بدن به خصوص در نواحی شکم می باشند و می توانند، در زمان کوتاهی لاغری را برای این بخش از بدن که چربی در آن ها تجمع می کند، فراهم کنند.

اصلاح روش تغذیه: رژیم غذایی که عاری از غذا های فرآوری شده، قند و چربی های اشباع باشد، این امکان را برای شما فراهم می کند، تا چربی های انباشته در ناحیه شکم را کاهش دهید، مصرف بیشتر سبزیجات و میوه های سرشار از فیبر از جمله راه های درمان پرخوری در طب سنتی می باشد، که با استفاده از آن می توانید، به ایجاد احساس سیری در خود کمک کنید و از پرخوری خود بکاهید.

  مراقبت های بعد از جراحی لوزه و تسکین درد لوزه

اصلاح رژیم غذایی برای رسیدن به کاهش سایز فوری

کاهش مصرف قند: مصرف قند زیاد برای بدن و سلامتی بسیار مضر می باشد، برای دست یابی به سلامتی و کاهش سایز سریع پیشنهاد می شود، به فکر تغییر سبک زندگی برای داشتن زندگی سالم تر باشید. با کاهش و یا قطع مصرف قند ها می توانید، از افزایش چربی در منطقه شکمی پرهیز کنید و مواد غذایی سالم دیگر را جایگزین این دسته از مواد غذایی کنید.

خواب کافی: خواب کافی طی شبانه روز تاثیر بسزایی در سلامتی بدن ایفا می کند، لازم است طی شبانه روزی بین شش نا هشت ساعت خواب کافی و استراحت وجود داشته باشد، تا فرد بتواند، مدیریت بهتری بر امور روزانه خودداشته باشد، در ضمن این میزان از خواب کمک می کند، تا ترشح هورمون های بدن بهبود یابد، که این امر مستقیما بر زیبایی و تنظیم تناسب اندام موثر می باشد و این شرایط را برای شخص مهیا می کند، که بتواند استرس خود را مدیریت کند.

مدیریت استرس: ممکن است، این سوال برای شما پیش آید، که استرس چه تاثیری در کاهش وزن دارد؟ با افزایش اضطراب ترشح هورمون های استرس چون کورتیزول افزایش می یابد و این امر در نهایت موجب افزایش اشتها و تمایل برای مصرف غذا های ناسالم می شود، به همین جهت کنترل استرس تاثیر بسزایی در کاهش سایز سریع ایفا می کند. در پیش گرفتن مدیتیشن، یوگا و تمرینات تنفسی در کنترل استرس نقش دارند.

ماساژ: انجام ماساژ کمک می کند، تا جریان خون در آن بخش از بدن بهبود یابد و چربی های ناحیه شکم از بین برود.

آرام غذا خوردن: غذا خوردن با سرعت در طول زمان موجب می شود، تا دچار اضافه وزن شوید و در مقابل غذا خوردن آرام و جویدن به اندازه غذا احساس سیری را به وجود می آورد و موجب تقویت هورمون های کاهش وزن می شود.

نوشیدن آب: نوشیدن به اندازه آب در تعادل الکترولیت های بدن موثر می باشد، بهبود عملکرد سیستم لنفاوی تا حد بسیاری به مصرف آب وابسته می باشد و می تواند، در کاهش چربی شکمی تاثیر مثبتی داشته باشد، علاوه بر این مصرف آب در کالری سوزی تاثیر خوبی دارد.

چربی های سالم: برای کاهش چربی در نواحی شکم و پهلو لازم است، تا از چربی های اشباع شده دوری کنید و از چربی های سالم چون روغن زیتون، آووکادو و ماهی استفاده نمایید.

مکمل های غذایی: برخی از مکمل هایی غذایی در این زمینه می توانند، به شما یاری برسانند از جمله این مکمل ها می توان به اسید لینولئیک، گلوتامین و کراتین اشاره کرد.

  اصول تغذیه در ماه رمضان و تغذیه مفید افطار تا سحر

جراحی: در پاره ای از موارد نیز استفاده از روش های جراحی برای کاهش سایز شکم ممکن است، کارساز باشد ، لیپوساکشن، بای پس ومیدل فکتومی از روش های جراحی برای برداشتن چربی اضافی شکم یا برای سفت کردن پوست شل شده در این بخش از بدن می باشند. البته استفاده از این روش ها برای افرادی پیشنهاد می شود، که از سایر روش ها نتیجه مطلوبی دریافت نکرده باشند.

کاهش سایز باسن و ران

استفاده از روش های زیر در کاهش سایز سریع در نواحی باسن و ران موثر می باشد و با پیروی از این روش ها می توانید، در مدت کوتاهی به خواسته نهایی خود برسید و کاهش سایز داشته باشید.

تاثیر پیاده روی در کاهش سایز

ورزش های کاردیوی: تمرینات و ورزش های کاردیوی شامل فعالیت هایی می شود، که منجر به افزایش سوخت و ساز در بدن می گردد، تمرینات عروقی مانند شنا، دویدن، بدمینتون و پیاده روی در کاهش سایز تاثیرات مثبتی به همراه دارند و می توانند، چربی سوزی را در این نواحی به خوبی افزایش دهند.

تمرینات عضلانی: تمرینات ورزشی که مقاومتی باشند، در عضله سازی موثر می باشند و با افزایش سوخت وساز به چربی سوزی منتهی می شوند و در نهایت با افزایش حجم عضله و کاهش چربی شاهد کاهش سایز خواهید بود.

ماساژ: همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، ماساژ از روش هایی می باشد، که با بهبود جریان خون کاهش سایز را به ارمغان می آورد.

رژیم غذایی: علاوه بر فعالیت کافی و ورزش داشتن رژیم غذایی مناسب که دارای سبزیجات و فیبر باشد، بهترین تاثیر را در کاهش سایز به دنبال خواهد داشت.

لیپولیز: امروزه شاهد ارائه روش های نوینی برای کاهش سایز سریع می باشم، لیپولیز از روش های پزشکی برای کاهش سایز ران و باسن می باشد، در این روش با کمک امواج رادیوفرکانسی، بافت های چربی نرم می شود و کاهش سایز اتفاق می افتد، برای استفاده از روش های پزشکی باید ابتدا مراکز معتبر و دارای صلاحیت را بیابید و پس از تحقیقات کافی از آن ها استفاده کنید.

منبع : آرگا

برچسب :



منبع

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 13 =